Články

AUTOMYČKA OTVÍRÁME..?

V případě, že Vás napadne prvotní myšlenka podnikání – MOJE AUTOMYČKA, musíte se zamyslet nad mnoha faktory, které ovlivňují Váš vstup na trh a úspěch v budoucnosti. Je třeba si předem uvědomit všechny detaily – zvážit svůj výchozí bod, své možnosti, vytvořit předběžný rozpočet a připravit strategii startu.

 

Zásadní faktory

 

- lokalita
- prostor
- identifikace a propagace
- vybavení
- lidské zdroje

 

Lokalita


Když automyčka nabízí služby na viditelném místě, tehdy Vás okolí vnímá jako součást a vy se dostanete na trh mnohem rychleji a za méně finančních prostředků vynaložených na propagaci. Výběr dané lokality je klíčovou otázkou, a proto jí věnujte velkou pozornost. Všímejte si možností, které lokalita nabízí a zda se v jejím okolí nachází:

 

– nákupní centra
– restaurace
– business park
– sportovní areál
– obytná zóna
– parkovací dům
– zvýšená frekvence motorových vozidel (čerpací stanice, frekventovaná cesta nebo křižovatka, autoservis, pneuservis, autoprodejna, rychlé občerstvení, …)
– v neposledním řade i jiná automyčka

 

Prostor


Když má automyčka prostory pro provádění služeb ideální, práce se stane jednodušší a dobrého výsledného efektu bude dosaženo mnohem dříve. Prostory, kde automyčka provozuje svoje služby, by měly splňovat základní kritéria, a proto je třeba si předem všimnout, zda mají nebo nemají tyto prostory:

 

– dostatečnou velikost
– dostatečné vybavení (čistička vody nebo alespoň lapač ropních látek -lapol , elektřina, voda, osvětlení, WC, kancelářské prostory, sklad, atd)
– dostatek světla
– vizuální kvalitu
– počáteční investice

– kolik bude stát pronájem
– na jak dlouhou dobu mohou být pronajímány (čím déle, tím lépe)
– kolik je potřebné zaplatit kauci předem
– uvědomte si jaké mohou být přibližné celkové měsíční náklady na prostor - velký faktor na cenu za služby

 

Identifikace a propagace


Správně prezentovaná firma – automyčka a její nabízené služby jsou prvotní informací pro zákazníka, proto jsou – jednoduchost, přehlednost a atraktivita velice důležité. Pokud nedisponujete kreativním myšlením a neumíte si celé promo – návrh loga, vizitky, promo materiálů a webu vytvořit svépomocí, oslovte reklamní agenturu, která zastřeší Váš branding kompletně. Dbejte na:

 

– jednoduchý a výstižný název
– jednoduché logo
– srozumitelný ceník (základní programy s obsahem vykonané práce, rozdělení cen podle velikosti vozidel, nebo procentuální příplatek za větší vozidlo, info o čase jednotlivých úkonů, příplatek za nadměrné znečištění, …)

 

Vybavení


Pokud má automyčka kvalitní vybavení a určené pro profesionální použití, práce jde od ruky a málokdy se stane, že Vás vybavení zradí a přestane fungovat. Již na začátku se vyplatí pořídit si kvalitní strojní vybavení, příslušenství a chemikálie pro samotné čištění automobilů. Více info zde.

 

 

Lidské zdroje

 

Můžete mít perfektní lokalitu, super propagaci, vyhovující prostory i kvalitní vybavení – ale Vaším největším trumfem se musí stát kvalita odvedené práce. Tu dokážete jen Vy a kvalifikovaní, slušně zaplacení pracovníci, v kolektivu, kde vládne dobrá a pohodová nálada. Pořádně si promyslete, kteří lidé Vás budou doprovázet při Vašem rozvoji, jak je ohodnotíte a co od nich budete přesně vyžadovat. Pravidla určujete jen a jen Vy a ty je třeba na začátku vztahu přesně specifikovat. Můžeme vám pomoct se zaškolenim na čištění, leštění a nano povlaky.

 

TÍMTO ČLÁNKEM JE POUKÁZANÉ POUZE NA ZÁKLADNÍ OTÁZKY, KTERÉ VÁM USNADNÍ PODÍVAT SE NA PROBLEMATIKU KOMPLEXNĚ A UTVOŘIT SI NÁZOR. NA TYTO OTÁZKY SI URČITĚ ODPOVĚZTE JEŠTĚ PŘED SAMOTNÝM ROZHODNUTÍM OTEVŘENÍ AUTOMYČKY. DRŽÍME PĚSTI!

 

autor – Martin Jaša

Menu