Články

AUTOMYČKA OTVÍRÁME..?

V případě, že Vás napadne prvotní myšlenka podnikání – MOJE AUTOMYČKA, musíte se zamyslet nad mnoha faktory, které ovlivňují Váš vstup na trh a úspěch v budoucnosti. Je třeba si předem uvědomit všechny detaily – zvážit svůj výchozí bod, své možnosti, vytvořit předběžný rozpočet a připravit strategii startu.

 

AUTOMYČKA – ZÁSADNÍ OTÁZKY

 

LOKALITA
PROSTORY
IDENTIFIKACE A PROPAGACE
VYBAVENÍ
LIDSKÉ ZDROJE

 

AUTOMYČKA – LOKALITA:
Když automyčka nabízí služby na viditelném místě, tehdy Vás okolí vnímá jako součást a vy se dostanete na trh mnohem rychleji a za méně finančních prostředků vynaložených na propagaci. Výběr dané lokality je klíčovou otázkou, a proto jí věnujte velkou pozornost. Všímejte si možností, které lokalita nabízí a zda se v jejím okolí nachází:

 

– nákupní centra
– restaurace
– business park
– sportovní areál
– obytná zóna
– parkovací dům
– zvýšená frekvence motorových vozidel (čerpací stanice, frekventovaná cesta nebo křižovatka, autoservis, pneuservis, autoprodejna, rychlé občerstvení, …)
– v neposledním řade i jiná automyčka

 

AUTOMYČKA – PROSTORY:
Když má automyčka prostory pro provádění služeb ideální, práce se stane jednodušší a dobrého výsledného efektu bude dosaženo mnohem dříve. Prostory, kde automyčka provozuje svoje služby, by měly splňovat základní kritéria, a proto je třeba si předem všimnout, zda mají nebo nemají tyto prostory:

 

– dostatečnou velikost
– dostatečné vybavení (čistička vody, kanalizace, elektřina, voda, osvětlení, WC, kancelářské prostory, sklad, splňující požární předpisy,…)
– dostatek světla
– vizuální kvalitu
– počáteční investice

 

POKUD PROSTORY NEVLASTNÍTE A BUDETE SI JE PRONAJÍMAT, ZAJÍMEJTE SE A ZVAŽTE:

 

– kolik bude stát pronájem
– na jak dlouhou dobu mohou být pronajímány (čím déle, tím lépe)
– kolik je potřebné zaplatit předem
– jaké jsou přibližné měsíční náklady

 

AUTOMYČKA – IDENTIFIKACE A PROPAGACE
Správně prezentovaná firma – automyčka a její nabízené služby jsou prvotní informací pro zákazníka, proto jsou – jednoduchost, přehlednost a atraktivita velice důležité. Pokud nedisponujete kreativním myšlením a neumíte si celé promo – návrh loga, vizitky, promo materiálů a webu vytvořit svépomocí, oslovte reklamní agenturu, která zastřeší Váš branding kompletně.

 

DBEJTE NA:

 

– jednoduchý a výstižný název
– jednoduché logo
– srozumitelný ceník (základní programy s obsahem vykonané práce, rozdělení cen podle velikosti vozidel, nebo procentuální příplatek za větší vozidlo, info o čase jednotlivých úkonů, příplatek za nadměrné znečištění, …)

 

AUTOMYČKA – VYBAVENÍ
Pokud má automyčka kvalitní vybavení a určené pro profesionální použití, práce jde od ruky a málokdy se stane, že Vás vybavení zradí a přestane fungovat. Již na začátku se vyplatí pořídit si kvalitní strojní vybavení, příslušenství a chemikálie pro samotné čištění automobilů – profesionální autokosmetika Star Brite. Vybavení – níže popsané je určeno na provozovnu kde pracují 2 – 3 pracovníci.

 

ZÁKLADNÍ STROJNÍ VYBAVENÍ:

– vysokotlaký vodní čistič anebo parní čistič
– 2 x vysavač na mokré a suché vysávání
– extraktor (tepovač)

 

NEJZÁKLADNĚJŠÍ PROFESIONÁLNÍ AUTOKOSMETIKA:

 

– silný autošampon
– univerzální čistič
– čistič kol
– tekutý vosk
– super leštidlo pneumatik
– čistič oken
– mléko na plasty
– tepovač
– vůně

 

NEJZÁKLADNEJŠÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ:

 

– 2 x nádoba ( kbelík ) na kolech
– 2 x mycí houba
– 1 x houba na hmyz a asfalt
– 2 x silikonová stěrka
– 2 – 4 x vaflový ručník anebo jelenice
– 2 – 3 x tlaková nádoba 2L
– 2 x houba na tepování
– 4 x láhev s rozprašovačem
– 1 x kartáč na tepování
– 1 x kartáč na psí chlupy
– 10 – 20 x utěrka z mikrovlákna
– 1 x štětec na pneumatiky
– 1 x štěteček na interiér
– rukavice
– velká nádoba, bedínka na osobní věci z auta
– igelitové tašky na vrácení osobních věcí do auta

 

OSTATNÍ VYBAVENÍ:

 

– registrační pokladna anebo paragony
– vizitky, letáky, velký ceník, reklamní tabule
– jednotné pracovní oblečení
– poličky na chemii a příslušenství
– administrativní kout
– koš
– hasící přístroj ( certifikovaný )

 

AUTOMYČKA – LIDSKÉ ZDROJE

 

Můžete mít perfektní lokalitu, super propagaci, vyhovující prostory i kvalitní vybavení – ale Vaším největším trumfem se musí stát kvalita odvedené práce. Tu dokážete jen Vy a kvalifikovaní, slušně zaplacení pracovníci, v kolektivu, kde vládne dobrá a pohodová nálada. Pořádně si promyslete, kteří lidé Vás budou doprovázet při Vašem rozvoji, jak je ohodnotíte a co od nich budete přesně vyžadovat. Pravidla určujete jen a jen Vy a ty je třeba na začátku vztahu přesně specifikovat.

 

TÍMTO ČLÁNKEM JE POUKÁZANÉ POUZE NA ZÁKLADNÍ OTÁZKY, KTERÉ VÁM USNADNÍ PODÍVAT SE NA PROBLEMATIKU KOMPLEXNĚ A UTVOŘIT SI NÁZOR. NA TYTO OTÁZKY SI URČITĚ ODPOVĚZTE JEŠTĚ PŘED SAMOTNÝM ROZHODNUTÍM OTEVŘENÍ AUTOMYČKY. DRŽÍME PĚSTI!

 

autor – Martin Jaša

Menu