Články

ZÁSADY LEŠTĚNÍ

 
Příprava před leštěním každému leštění laku předchází důkladná příprava, která spočívá v umytí laku a zejména v dekontaminaci laku od polétavé rzi a asfaltu. K předmytí použijeme aktivní pěnu nebo predčistič, ten po cca 5 minutách dobře spláchneme a můžeme se pustit do samotného mytí. Do kbelíku s vodou nalejeme přiměřené množství silného šampónu a celé vozidlo od vrchu dolů umyjeme vodorovnými a svislými tahy. Opět vozidlo opláchneme a necháme mírně uschnout. 
 
První krok dekontaminace použijeme odstraňovač asfaltu a lepidla, který nastříkáme především na spodní části dveří a blatníků. Necháme působit cca 5 minut a poté houbou na hmyz a asfalt částečky umyjeme křížovými tahy. Opět vozidlo opláchneme vodou a necháme mírně zaschnout.
 
Druhý krok dekontaminace použijeme odstraňovač polétavé rzi Iron-X, který nastříkáme rozprašovačem na stejná místa jako asfalt. Necháme působit cca 5 minut téměř do úplného zaschnutí a aplikaci opakujeme. Poté velmi důkladně vozidlo opláchneme a vysušíme pomocí hrubého sušicího ručníku
 
Třetí krok dekontaminace Scholl Clay hmota. Z 200 gramů si oddělíme cca 1/4 , kterou vložíme na 10 minut do horké vody. Opatrně vyjmeme a dobře prohněteme. Vytvarujeme ji do tvaru placky, která překrývá horní polovinu prstů (mimo palce). Lubrikaci Scholl CF02 nastříkáme na lak a clay hmotu. Křížovými pohyby s přiměřeným tlakem v rozsahu cca 30cm lak dekontaminujeme po sekcích (kapota, blatník) a hned vysušíme. 
 
Po vysušení olepíme papírovou páskou především plastové prvky karosérie a místa, kde by se během leštění mohl dotýkat leštící kotouč hranou přilehlého dílu. 
 
Leštění laku dělíme na 1, 2 a 3 - krokové. Počet leštících kroků stanovujeme podle stavu laku před leštěním. Z pravidla novější vozidla nebo vozidla s nízkým nájezdem lze leštit jen pomocí jednoho kroku a i tak docílit skvělého výsledku. Oproti tomu u staršího vozidla s vysokým nájezdem se nejspíš tříkrokovému leštění nevyhneme. 
 
Vysvětlíme si tříkrokové leštění, ke kterému budeme potřebovat tři druhy leštících past i kotoučů. 
 
Pro úplný základ si vystačíme s touto setavou: 
 
Leštěná plocha pro jednu aplikaci pasty na leštící kotouč by měla odpovídat ploše o velikosti 3x3 otisky kotouče na laku ( např. u kotouče velikosti 125 mm je plocha cca 400 x 400 mm ) . Ve větší leštěné ploše by naše snažení nemuselo být dostatečně účinné. 
 
Na leštící kotouč aplikujte 4-5 kapek leštící pasty o velikosti hrášku zhruba na polovinu mezi středem a okrajem kotouče. 
 
Naneste pastu na leštěný povrch 3x3 otisky a na excentrické leštičce nastavte rychlost 2-3 a pastu rozneste po leštěné ploše. Poté upravte rychlost na 5-6 a pomalým pohybem postupujte nejdřív z leva do prava > o 5 cm níže > z prava do leva atd. To samé opakujete ve svislých tazích. Nazývá se to jeden pás. Takových pásů udělejte nejméně 3.
 
Tento postup platí u všech kroků leštění, kdy začínáme vždy od nejhrubší pasty a kotouče po nejjemnější.
 
Každý automobil má jinou tvrdost laku, jiné poškození a očekávání vašich zákazníků se může taky lišit - rádi vás zasvětíme a předáme naše bohaté zkušenosti osobně na školení.
Menu